آموزش ابتدایی
تحول نو در رشد ابتدایی
صفحه نخست            پروفایل مدیر سایت            پست الکترونیک   
چهارشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۸۸ :: ۱٠:٢۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

آشنایی

 

  • دانش آموزان خلاق اغلب با آب وتاب حرف می زنند.

     

  • جزییات را می‌گویند و رفتارهایشان را به نمایش می‌گذارند.

     

  • می‌خواهند مطرح شوند.

     

  • دنبال سوژه می‌گردند تا برنامه ریزی بکنند.

     

خصوصیات دانش آموزان خلاق

 

  • دقت و توجه شدید در گوش دادن ، مشاهده کردن یا انجام دادن کاری

     

  • استفاده از قیاس در صحبت کردن

     

  • ابراز هیجان در اثر یک اکتشاف

     

  • عادت به پرسیدن سوال و آزمودن نتایج

     

  • یادگیری از روی ابتکار شخصی

     

  • عادت به گلچین و وارسی منابع مختلف (کتاب، تلویزیون، سوال از استاد، رایانه و...)

     

  • صداقت و میل شدید به اطلاع یافتن از امور

     

  • طرح سوالات عجیب و غیر معمول بالاتر از سطح علمی و سن دانش آموزان

     

  • نگاه کردن با دقت به اشیا

     

  • اشتیاق در صحبت کردن در مورد کشفیات دیگران

     

  • مستقل عمل کردن و حس استقلال طلبی بالا

     

  • شور و نشاط و مشغولیتهای شدید جسمانی

     

  • ادامه کار بعد از تمام شدن وقت (نقاشی کردن بعد از زنگ تفریح ، گوش دادن به موسیقی و ...)

     

  • دقت نظر فوق‌العاده و الگو برداری در نگاهها

     

  • استفاده از نظرات و اشیا برای دستیابی به یک هدفی معین

     

  • پی بردن به روابط در اموری که به ظاهر از هم بی‌ارتباطند.

     

  • طرح رابطه‌ها مانند اینکه وقتی برف آب می‌شود رنگ سفید آن کجا می‌رود.

     

  • میل به اطلاع یابی و کشف احتمالات

     

  • علاقه مندی به چیستان و معماها و یافتن پاسخشان

     

  • فکر کردن به چیزی که در تلویزیون ، رایانه و سایر رسانه‌ها نشان داده می‌شود.

     

  • استفاده از اکتشاف یا تجربه

     

  • بررسی و مطالعه الگوهای اختراعی دانشمندان

     

  • مطالعه خاطرات و سخنان دانشمندان و بزرگان

     

  • معاشرت و صحبت با بزرگان و دبیران و احساس لذت از این صحبتها

     

  • دست کاری روابط ریاضی برای ایجاد رابطه جدید

     

  • علاقه‌مندی به فشرده‌سازی و خلاصه‌نویسی مطالب


موضوع مطلب : خلاقیت
صفحات سایت
RSS Feed