آموزش ابتدایی
تحول نو در رشد ابتدایی
صفحه نخست            پروفایل مدیر سایت            پست الکترونیک   
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:٤٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

پرسش: چگونه مشکل دروغ گویی فرزند هفت ساله ام را حل کنم؟

 

پاسخ: به احتمال بسیار زیاد کودک شما معنی دروغگویی را می داند و تفاوت خیالات را از واقعیات می شناسد. شما بایست عواملی که در زیر عنوان می کنم را بررسی نمایید و سپس هر کدام اگر وجود داشت را اصلاح کنید.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تربیتی / دانستی معلم / کودکان
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:٤٤ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید


پرسش:
 دختر 4 ساله ام دچار لکنت زبان است برای رفع مشکلش چطور اقدام کنیم؟

 

 

 

 

پاسخ: اولین قدم برای بهبود بخشیدن به این شرایط، حفظ آرامشتان هست و عدم وارد نمودن استرس و اضطراب به فرزندتان. با اینکه علت دقیق لکنت زبان دقیقا مشخص نیست، اما اثبات شده عامل استرس بسیار در شکل گیری و تدوام این مشکل نقش دارد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تربیتی / دانستی معلم / کودکان
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:٤۳ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

پرسش: کودکی شانزده ماه دارم که خیلی لجبازی می کند و با توسل کردن به گریه هر چیزی را که می خواهد به دست می آورد. لطفا راهنماییم کنید تا چگونه با او رفتار کنم؟

 

پاسخ: نظم موثر، بهترین راه پیشگیری و همکاری با یک کودک لجباز است. برای به کار بردن این روش می باید از دو قانون استفاده کرد.



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : دانستی معلم / تربیتی / کودکان
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:۳٧ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

درمان کمرویی

 

 

پرسش: لطفا برای درمان کمرویی راهکارهایی را ارائه دهید.

 

پاسخ: اساس درمان کمرویی تغییر در حوزه ی شناختی (شناخت درمانی) و تحول در رویه ی زندگی و حیات اجتماعی فرد است، تغییر در شیوه ی تفکر، یافتن نگرش تازه نسبت به خود و محیط اطراف، برخورداری از قدرت انجام واکنش های نو در برابر اطرافیان و تعامل بین فردی، تغییر در باورها و نظام ارزش هایی که کمرویی را تقویت می کند و سرانجام دستیابی به کانون اصلی اضطراب، کاهش اضطراب در فرد کمرو، تقویت انگیزه و افزایش مهارت های اجتماعی و توانایی های تحصیلی، شغلی و حرفه ای، اصلی ترین روش درمان کمرویی است.

 

 

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : تربیتی / دانستی معلم / کودکان
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:٢۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

افزایش بهره هوشی کودکان

 

 

پرسش: جهت افزایش بهره هوشی کودکم چه راهکارهایی را ارائه می دهید؟

 

پاسح: با به کارگیری چند شیوه ساده از هنگام بارداری تا پایان دو سالگی افزون بر رشد جسمانی مناسب، زمینه های افزایش بهره هوشی کودکان را تقویت کنید. از آنجا که پایه ریزی و شکل گیری رشد جسمانی و ذهنی کودکان از هنگام بارداری تا پایان دو سالگی است، به کارگیری این چند شیوه به طور هماهنگ به رشد همه جانبه و مناسب کودک کمک می کند.

 



ادامه مطلب ...

موضوع مطلب : دانستی معلم / کودکان
سه‌شنبه ۱۸ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:٠۱ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

با خودم فکر می کردم که چرا کودکان ما روز به روز بر تواقعاتشان از دیگران افزوده می گردد و در عوض حس مسئولیت و اخلاقیات در آنها رشدی منفی دارد. شاید این را فقط یک احساس شخصی می دانستم . اما وقتی در بیانات مقام معظم رهبری درباره اخلاقیات در جامعه و لزوم توجه به آنها در نماز جمعه تهران گوش می کردم بیشتر به این نکته پی بردم که واقعا جالی خالی اخلاق و پرورش اخلاقی در آموزش و پرورش احساس می شود.



موضوع مطلب : درد دل یک معلم
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳٩٠ :: ٢:٠٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

به گزارش مهر، محققان دانشگاه کمبریج با بررسی مغز 872 داوطلب در سه تحقیق بزرگ درباره پیری کشف کردند که تحصیلات بالا به افراد در مبارزه بهتر با تغییرات مغزی مربوط به زوال عقل کمک می کند. به طوری که هر یکسال تحصیلات بیشتر خطر توسعه زوال عقل را تا 11 درصد کاهش می دهد.

این محققان در این خصوص توضیح دادند:«یک فرد می تواند این آسیب مغزی را به صورت خیلی حاد نشان دهد درحالی فرد دیگری می تواند آن را در حالت بسیار خفیف تری بروز دهد، درحالی که فرد دوم نیز همان زوال عقل را دارد. مطالعات ما نشان می دهد که تحصیلات در دوره اول کودکی تغییراتی در مغز ایجاد می کند که این تغییرات موجب می شود مغز فرد در پیری از خود مقاومت بیشتری در مقابله با آلزایمر نشان دهد».

این دانشمندان افزودند:«بروز زوال عقل پس از سن 60 تا 65 سالگی هر 5 تا 7 سال یکبار دو برابر می شود و تقریبا 50 درصد از جمعیت حدود 90 سال به این بیماری مبتلا هستند».

سازمان جهانی بهداشت ارزیابی کرده است که بیش از 29 میلیون نفر در دنیا از زوال عقل رنج می برند و تا سال 2025 در آسیا، آفریقا و آمریکای لاتین بیش از 80 میلیون نفر به این بیماری مبتلا شوند.

به گفته این محققان دانشگاه کمبریج، بهترین راه مبارزه با آلزایمر در پیری، تشویق کودکان به مطالعه بیشتر در دهه اول زندگی است.



موضوع مطلب :
پنجشنبه ۱۳ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱:٥٩ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

دکتر الهام شیرازی، فوق‌تخصص روانپزشکی کودک و نوجوان و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با «جام‌جم» با اشاره به این که بچه‌ها وقتی متولد می‌شوند اصول اخلاقی و رفتاری را نمی‌شناسند و آموزش این مفاهیم وظیفه بزرگ‌ترهاست، توضیح می‌دهد: تربیت به این معنی است که بزرگ‌ترها به کودک کمک کنند، رفتارهای صحیح را که براساس اصول انسانی، ارزشی و اخلاقی تعریف می‌شود، یاد بگیرد.

این پزشک متخصص با اشاره به این که بزرگ‌ترها ابتدا باید رفتارهای صحیح را به کودک آموزش دهند، یادآور می‌شود: بزرگ‌ترها و مسوولان کودک در هر مکانی باید به رفتارهای او واکنش نشان دهند تا متوجه خوب یا بد بودن کارهایش بشود.

کدام کار خوب است، کدام بد؟

متاسفانه خیلی از پدر و مادرها تصور می‌کنند انجام کارهای خوب وظیفه کودک است و به همین دلیل نیازی به تشویق او نمی‌بینند.

دکتر شیرازی با بیان این که پدر و مادر باید کارهای خوب کودک را مورد توجه قرار دهند، می‌گوید: زمانی که کودک کار خوبی انجام می‌دهد، پدر و مادر باید رضایت خود را نشان دهند و دلیل خوب بودن رفتارش را نیز به او بگویند. همچنین لازم است جزییات کار خوب را برای کودک توصیف کنند تا او مواردی را که باعث رفتار خوبش شده است، بشناسد؛ مثلا زمانی که کودک به بزرگ‌ترها سلام می‌کند باید به موقع، باادب و بلند سلام کردن را به عنوان اجزای کار خوب او تشریح و تشویق کنند.

به گفته وی اگر رفتارهای کودک را با ذکر جزییات برایش بازگو کنید بتدریج متوجه می‌شود در صورت رعایت چه اصولی برخوردش مناسب یا نامناسب است. اگر پدر و مادر رفتارهای خوب و بد کودک را به او گوشزد نکنند، بچه هم متوجه نمی‌شود چه رفتاری درست است و کدام یک نادرست.

در این شرایط رفتار خوب از نظر کودک کاری می‌شود که او را به نتیجه دلخواه برساند بنابراین اگر هنگامی که کودک رفتاری مناسب دارد، کسی او را تشویق نکند و در مقابل با رفتار نادرستش به نتیجه مطلوب برسد، رفتارهای نامناسب او افزایش می‌یابد و سلامت روحی او تحت تاثیر قرار می‌گیرد.

دکتر شیرازی با تاکید بر این‌که برای تقویت رفتارهای خوب باید نسبت به آنها واکنش نشان دهیم، می‌گوید: این واکنش می‌تواند کلامی یا غیرکلامی باشد مانند لبخندی محبت‌آمیز، نوازش، آفرین گفتن و... همچنین ممکن است با پاداش دادن کودک را تشویق کنید؛ به عنوان مثال خریدن هدیه یا فراهم کردن موقعیت مورد علاقه کودک پاداشی برای رفتار خوب اوست.

وی با اشاره به این‌که لازم نیست کودک رفتار خاص و فوق‌العاده‌ای انجام دهد تا مورد تشویق قرار گیرد، می‌گوید: برای کوچک‌‌ترین کار خوب کودک باید او را تشویق کنید. به این ترتیب کودک هم بیشتر به این نوع کارها علاقه نشان می‌دهد و دوست دارد آنها را تجربه کند.

به گفته دکتر شیرازی، زمانی که کودک کار خوبی انجام می‌دهد باید بلافاصله مورد تشویق قرار گیرد بنابراین لازم نیست تشویق کودک همیشه با پاداش دادن همراه باشد، بلکه تشویق‌های ساده کلامی و غیرکلامی که بلافاصله انجام می‌شود، نسبت به تشویق‌های بزرگ‌تری که ساعت‌ها بعد صورت می‌گیرد، تاثیر بیشتری دارد.

جریمه کردن اصول خاصی دارد

متاسفانه اغلب پدر و مادرها به قدری درگیر کارهای روزانه خود هستند که فراموش می‌کنند کودک به تشویق نیاز دارد، اما به محض این‌که کوچک‌ترین کار نادرستی می‌بینند، سریع واکنش نشان می‌دهند.

دکتر شیرازی با بیان این‌که تشویق‌ها باید حداقل پنج برابر جریمه‌ها باشد، توضیح می‌دهد: زمانی که مراقبان فقط به کارهای نامناسب کودک واکنش نشان می‌دهند او یاد می‌گیرد برای جلب توجه و تاثیرگذاری بیشتر، رفتارهای نادرست انجام دهد که این موضوع سلامت آینده او را با خطر مواجه می‌کند.

وی با اشاره به این که جریمه فقط باید برای کارهایی باشد که درباره نحوه صحیح آن از قبل با کودک صحبت کرده‌ایم، می‌گوید: جریمه برای کارهای غیرارادی بی‌معناست؛ به عنوان مثال شب‌ادراری یا توانمندی تحصیلی پایین مشکلاتی غیرارادی است که کودک به دلیل آنها نباید تنبیه شود.

به گفته دکتر شیرازی نباید انتظار داشته باشید کودک خود به خود متوجه اشتباه‌ کارش شود، مگر زمانی که از قبل در مورد آن برایش توضیح داده باشید.

در ضمن، جریمه هم مانند تشویق باید بلافاصله انجام گیرد تا اثربخشی بیشتری داشته باشد؛ همچنین بهتر است جریمه نیز پیامد طبیعی کار اشتباه او باشد.

دکتر شیرازی با تاکید بر این‌که جریمه هیچ وقت به معنی تنبیه بدنی نیست، خاطرنشان می‌کند: تنبیه بدنی به کودک نشان می‌دهد هر کس زور بازوی بیشتری دارد، برنده است و چنین باوری سلامت فرد و جامعه را دچار بحران می‌کند. همچنین نباید فراموش کنیم تنبیه بدنی سبب بروز ترس، اضطراب، احساس تحقیر و ناراحتی کودک می‌شود که هر یک می‌تواند مشکلات بی‌شماری برای کودک به دنبال داشته باشد.

وی می‌افزاید: جریمه هم می‌تواند تذکری کلامی یا غیرکلامی باشد یا محروم کردن کودک از انجام کار یا داشتن امکاناتی که دوست دارد. علاوه بر این، جریمه باید جبران کار اشتباه هم باشد؛ مثلا اگر کودک به‌رغم تذکر شما در خانه توپ بازی کرده و ظرفی را شکسته است، علاوه بر جمع کردن شیشه‌ها، باید پول ظرف را نیز بتدریج از پول خودش بدهد.

دکتر شیرازی می‌گوید: جریمه به هیچ وجه نباید دائمی و طولانی‌مدت باشد. چون بیان عبارت «هیچ وقت» در اصل غیرقابل اجراست و با این کار اعتبار خود را نیز مورد سوال قرار می‌دهید. پس جریمه باید موقت باشد تا کودک فرصت جبرانش را داشته باشد. در ضمن یادمان باشد معذرت‌خواهی کلامی خوب است، اما کافی نیست.

این پزشک متخصص با اشاره به این‌ که رابطه والدین و کودک نباید فقط به تذکر دادن و جریمه کردن محدود شود، می‌گوید: برای این‌که اصول تربیتی را به کودک بیاموزیم، باید رابطه‌ای خوب با او داشته باشیم و تشویق کردن نیز در ایجاد چنین رابطه‌ای موثر است.

منبع : جام جم آنلاین



موضوع مطلب : تربیتی
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:۳٥ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

1- در طبیعت و اخلاق انسانی هیچ ضعف وانحرافی نیست که با تعلیم مناسب اصلاح نشود.

 

2- دلهایی که روی آن کلمه تقوی و محبت نوشته شده به هر جایی که بخواهند پرواز می کنند و کائنات در مقابل آنها سرتعظیم فرود می آورند.

 

3- از دانش آموزی که فکر روشن دارد، ناامید مشو.

 

4- اطفال بیشتر به دستور و سرمشق محتاجند تا انتقاد و عیبجویی.

 

5- استاد پرورنده ی روان است و پدر و مادر پروش دهنده جان.

 

6- تعلیم بزرگترین هدیه ای است که مردم نیکوکار می توانند به گدایان و بینوایان بدهند.

 

7- آن که از دست روزگار به خشم می آید هر چه آموخته بیهوده بوده است.

 

8- آینده ی کودکان بسته به تربیت آنهاست.

 

9- قرض پدر و مادر به فرزندان علم و ثروت نیست، تربیت و اخلاق است.

 

10- آموزش و پرورش بدون تجربه بی فایده است.

 

11- بهترین زمان برای تربیت اراده ، ایام جوانی است.

 

12- استعداد چیزی است که در جوانی پیدا می شود، اگر آن را تربیت کردید و درصدد تقویت آن بر آمدید مانند بذری که در مزرعه خوب کاشته شده باشد، محصول خواهد داد و اگر آن را به حال خود گذاشتید و آن را تربیت نکردید مانند تخمی که در زمین شوره زار افتاده باشد ، از بین می رود و محصول نمی دهد.

 

13- اساس آموزش و پرورش ساختن ماشین نیست، بلکه ساختن انسان است.

 

14- اگر امروز حتی یک کلمه از دیروز بیشتر بدانید مسلماً شخص دیگری هستید.

 

15- آموزش و پرورش البته مهم است ، ولی زندگی کردن خیلی از آن مهمتر است . بنابراین هدف آموزش و پرورش صحیح باید در مرحله اول بهبودی وضع زندگی باشد.

 

16- تربیت ، علم زندگی و هنر خوب زیستن است.

 

17- اگر به بچه کمی محبت نشان بدهید، وی صد چندان به شما مهر خواهد ورزید.

 

18- فکر ساخته ی تعلیم و تربیتی است که تا امروزه گرفته ایم ، برای فکر بهتر باید از فردا تعلیم و تربیت بهتری بگیریم .

 

19- اگر بزرگان ، خویش را خوب تربیت کنند ، کودکان خوب بزرگ می شوند.

 

20- تعلیم و تربیت علم است و معلمی هنر .

 

21- اگر در خانواده ، با محبت محاکمه شویم در جامعه با خفت مجازات نمی شویم .

 

22- قبل از آن که کودک را کتک بزنید یقین حاصل کنید که خود سبب خطای او نبوده اید.

 

23- کسی که از ادب و تربیت پدر بهره ندارد روزگار او را تربیت خواهد کرد .

 

24- بهتر است پدر و مادر را مسبب مسائل و مشکلات خود ندانید . آنها آنچه می دانستند در حق شما انجام دادند ، ناامیدی شما ناشی از این است که تصور می کردید آنها انسان های کاملی هستند .

 

25- دشواری های خود را با فرزندانتان در میان بگذارید و آنها را از کوچکی متعهد و مسئول بار بیاورید.

 

26- تعلیم و تربیت باید در جهت انسان سازی باشد نه پرورش انسان نماهای تحصیل کرده .

 

27- بکوشید فرزندانتان را از کودکی با واقعیات آشنا نمایید و یک مرتبه و بی تجربه و ناآگاه در صحنه اجتماع ، آنها را رها نکنید .

 

28- به جای دستوردادن ، با بچه ها ارتباط قلبی برقرار کنید . خودتان را تا سطح آنها پایین بیاورید ، خود را به جا و در سن آنها تصور کنید ، به آنها گوش کنید و به احساساتشان احترام بگذارید .

 

29- مربیان باید از گفتارهای سرزنش آمیز، ترساندن ، تهدید ، رشوه دادن ، مسخره کردن و پندهای دستوری تا آنجا که ممکن است پرهیز نمایند .

 

30- به بچه ها بیاموزید بین عشق و نومیدی ، عشق را انتخاب کنند ، چون از دست دادن عشق به منزله از دست دادن زندگی  است .

 

31- یادگیری روندی دلخواه و داوطلبانه است .

 

32- بچه ها بیشتر از روی الگو و نمونه های عملی ، مطالب را فرا می گیرند تا از طریق کتاب و قلم .

 

33- با مشاهده ، دیدن ، انتخاب کردن و با تمرین می توان دانش آموخت .

 

34- ما از فرزندان خود انتظار داریم انسان های مسئول ، متوجه ، متعهد و پرمهری باشند در حالی که نمونه های صحیحی در اختیار آنها قرار نمی دهیم . کودکان آنچه می بینند یاد می گیرند و به آن عمل می کنند .

 

35- بچه ها از کودکی باید به ارزش و شخصیت خود پی ببرند و یاد بگیرند که به خود احترام بگذارند.

 

36- به فرزندان خود بیاموزید که در زندگی فرصت های بی شماری در اختیار دارند . البته هنگامی این باور را می پذیرند که فرصتی در اختیار آنها گذاشته شود . 

 

37- کوشش کنید حس تعاون و همکاری و احساس مسئولیت را از کودکی در فرزندانتان تقویت کنید.

 

38- بعد از تنبیه کردن بچه ها، آنها را در آغوش بگیرید و نوازششان کنید.

 

39- به بچه ها بگویید که خیلی فوق العاده اند و به آنها اعتماد دارید.

 

40- انسان شدیداً نیازمند به تربیت و اصلاح خویش است ، همان گونه که کشتزار تشنه آب باران است.

 

41- به فرزندان خود هنر و تقوی بیاموزید، چون آنها زنده نگه دارنده ی نام هستند.

 

42- بهترین میراثی که پدران برای فرزندان خود می گذارند، تربیت نیکو است .

 

43- یتیم آن نیست که پدرش مرده باشد ، بلکه آن است که از علم و ادب بی بهره باشد .

 

44- تربیت زیباترین چیزی است که مردان بزرگ ذخیره می کنند.

 

45- کودکان به نمونه و سرمشق بیش از انتقاد نیازمندند.

 

46- نگذارید بچه ها گریه کنند زیرا باران هم غنچه را ضایع می کند.

 

47- آنچه را که فرزند در توان داشته و انجام داده از او بپذیر و از او کارهای طاقت فرسا مخواه.

 

48- وقتی خونسردی خودتان را از دست می دهید – به خصوص در مورد فرزندان– فوراً عذر خواهی کنید.

 

49- یادگرفتن در کودکی مانند نقش روی سنگ ، ثابت و راسخ می ماند.

 

50- دوست آن است که در نبودن انسان ، حق دوستی را رعایت کند .

 

51- غریب کسی است که دوست نداشته باشد .



موضوع مطلب : نقش آموزش و پرورش / دانستی معلم
سه‌شنبه ۱۱ بهمن ۱۳٩٠ :: ۱۱:۱٢ ‎ب.ظ ::  نويسنده : مجید

کشور آرژانتین

از سال ۱۹۸۹ وضع درسی دانش آموزان با نمرات ۱ تا ۳ سنجیده می شود ( عالی ، رضایت بخش ، غیر رضایت بخش ) و اعتقاد کلی آن است که این روش موجب پایین آمدن استانداردهای آموزش شده است . و بسیاری معتقدند که شیوه نمره گذاری گذشته که با اعداد ۱ تا ۱۰ مشخص می شد ،‌ نتیجه بهتری داشت و شیوه جدید باید مورد تجدید نظر قرار گیرد . 

کشور آلمان

ارزشیابی از دانش آموزان توسط معلمین مربوطه و بر اساس امتحانات کتبی ، شفاهی ، انجام دادن تکالیف درسی و مشارکت فعال دانش آموزان در کلاس صورت می گیرد . که نتیجه بصورت گزارش کتبی (بویژه در دوره ابتدایی) و یا بر اساس نمره گزاری در مقیاس ۶ نمره ای به اطلاع خانواده ها می رسد ..
<!--[if !supportLineBreakNewLine]-->
<!--[endif]-->

کشور اسپانیا

بر اساس مقررات جدید ، ارزشیابی در مقطع پیش دبستانی بصورت مستمر و ارتقاء بصورت اتوماتیک خواهد بود . در دوره ابتدایی و متوسطه ، اطلاعات لازم برای ارزیابی پیشرفت تحصیلی دانش آموزان با روشهای مختلف از قبیل مشاهده منظم ، تحلیل تکالیف درسی ، آزمونهای کتبی ، شفاهی و عملی جمع آوری خواهد شد . د رصورتی که بررسی ها نشان دهند که دانش آموز به هدفهای مورد نظر نائل نشده است ، باید سال تحصیلی را تکرار کند . تکرار پایه در هر دوره فقط یکبار و در مجموع در طی ۱۰ سال آموزش اجباری ، دو بار امکان خواهد داشت .


کشور بلغارستان

در بلغارستان ، دانش آموزان دوره ابتدایی بطور اتوماتیک و بر اساس سن به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند . در دوره های پیش متوسطه ، متوسطه و دانشگاهی ، وضعیت تحصیلی دانش آموزان با نمرات ۲تا ۶ مشخص می شود . نمره ۲ به معنای ضعیف است و دانش آموز باید مجددآ در امتحان شرکت کند ، نمره ۳ ، به معنای رضایتبخش ، نمره ۴ خوب ، نمره۵ خیلی خوب و نمره ۶ به معنای عالی می باشد . دانش آموزان ضعیف باید پایه تحصیلی را تکرار کنند

 

کشور سوئد

در مدارس سوئد هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد . در دوره آموزش اجباری بجز تعداد معدودی از دانش آموزان بقیه به کلاس بالاتر ارتقاء می یابند و قبولی یا مردودی در واقع مفهومی ندارد . در سال دوبار ( آخر پاییز وبهار ) به دانش آموزان کلاسهای هشتم و بالاتر نمره داده می شود . نمرات با اعداد ۱تا ۵ مشخص می شود .


کشور ژاپن

در ژاپن هیچگونه امتحان نهایی وجود ندارد . ارتقاء به کلاس بالاتر بر اساس ارزشیابی داخلی انجام می گیرد و در عمل ارتقاء از کلاسی به کلاس بالاتر در مرحله آموزش اجباری ( تا کلاس نهم ) بصورت اتوماتیک و قطعی می باشد


کشور روسیه

برای نمره دادن به دانش آموزان از نمرات ۱ تا ۵ استفاده می شود که ۵ بیشترین و ۱ کمترین نمره است . نمره قبولی ۳ می باشد . اگر دانش آموزی دردو یا سه درس نمره ۲ بیاورد ،هنوز اجازه ارتقاء به کلاس بالاتر را خواهد داشت . اگر دانش آموزی در سال پایانی یک نمره ۲ داشته باشد ، گواهی نامه پایان تحصیلات به وی داده می‌شود ولی این نمره ممکن مانع از ورود وی به مراکز آموزش عالی در برخی از رشته های تحصیلی شود .



موضوع مطلب : دانستی معلم
صفحات سایت
RSS Feed